Fandom

BoBoiBoy Wiki

Amar Deep

365laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Amar Deep
Watak BoBoiBoy
Penampilan
sulung
"Musim 2 Episod 1"
Penampilan
terakhir
"Episod Khas: Jagalah Bumi (Bahagian 3)"

Amar Deep merupakan salah seorang pelajar lelaki yang bersekolah di Sekolah Rendah Pulau Rintis dalam kelas 5 Jujur.

Rupa

Amar Deep adalah seorang yang berbangsa India sama seperti Gopal dalam kelasnya dan orang yang ketiga memakai cermin mata selepas Ying dan Fang. Gaya rambutnya adalah lurus ke bawah dan bergerigi seakan-akan dia memakai minyak rambut. Cara pemakaian seluarnya pula adalah seperti pemakaian Lederhosen (seluar tradisional orang Jerman yang ciri-cirinya seluar yang mempuyai tali untuk ditahan pada bahunya) yang berwarna hitam dan bajunya berwarna putih serta berlengan panjang dan kelihatan di kolar lehernya ada ikatan simpulan berwarna hitam.

Perwatakan

Amar Deep adalah seorang yang periang dan suka bergaul di mana sifat mesranya yang dapat dilihat pada Musim 2, Episod 1 yang menunjukkan kemesraannya kepada BoBoiBoy yang merupakan murid baru. Dia juga merupakan murid kegemaran kepada para gurunya di mana dia sering membantu gurunya dan menghormati mereka. Sifatnya yang menghormati gurunya dengan memberi amaran tentang kedatangan gurunya ke kelas bagi murid lain boleh bersedia menyambut kedatangan mereka kerana sifat hormatnya.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak