Fandom

BoBoiBoy Wiki

Anak Bago Go

402laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Anak Bago Go adalah watak sampingan dalam siri BoBoiBoy. Dia merupakan anak lelaki kepada Bago Go, sementara Tom, Wak Baga Ga, Bagi Gi, dan Bagu Gu menjadi bapa saudaranya.

Sejarah

Menurut cerita ayahnya, Bago Go, sebelum saiz badan watak ini besar seperti Stegasaurous, badannya kurus seperti pencungkil gigi selepas menggunakan Mesin Senaman BoBoiBoy. Identiti ibunya tidak diketahui. Maklumat ini kemungkinan adalah pembohongan Bago Go kepada Adu Du dan Probe:

Musim 1, Episod 12

Ia telah disebutkan bahawa watak ini tertembak bapanya dengan Laser Beam X3400, sehinggakan ayahnya berada di hospital selama 2 tahun.

Musim 2, Episod 1

Bago Go mengambil masa 6 bulan untuk kembali ke Ata Ta Tiga, kerana ini, anaknya tidak mengenalinya lagi.

Musim 2, Episod 9

Watak ini muncul semasa promosi komersial Bago Go untuk BoBoiBoy Petir.

Musim 2, Episod 10

Bago Go berkata anaknya hanya memberi dia ikan kering pada hari lahirnya.

Musim 3, Episod 22: Episod Khas: Jagalah Bumi (Bahagian 2)

Bago Go menjual pakaian parti hari jadi anaknya ke Probe sebagai sut pakej Superhero Jero-Jero dengan harga sebanyak 30 juta dan 30 sen. Kemudian, anaknya datang dan bertanya jika bapanya membeli pakaian parti hari jadi untuknya. Bago Go berkata bahawa dia belum beli lagi dan kemudian memberikan anaknya setroli wang untuk membeli ais krim.

Rupa

Dia berkepala kubus, sama seperti alien Planet Ata Ta Tiga. Tetapi, bentuk kepalanya bersambung dengan leher dan terus ke tubuh badannya yang berwarna hijau. Dia juga mempunyai mata yang besar dan muka yang comel.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak