Fandom

BoBoiBoy Wiki

Bagi Gi

380laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Bagi Gi
Watak BoBoiBoy
Bagi Gi.png
Penampilan
sulung
"5 Panglima Scammer"
Penampilan
terakhir
"Pertarungan di Bulan"
Pelakon
suara
Anas Abdul Aziz (Bahasa Malaysia)

Bagi Gi adalah salah satu ahli Lima Panglima Scammer yang melakukan kemunculan sulungnya pada Musim 3, Episod 8 bersama saudara-saudaranya. Bagi Gi terkenal dengan pergerakan dan gayanya yang memperdayakan mangsa-mangsanya untuk membeli pakej Internet.

Rupa

Bagi Gi memakai cermin mata yang lebih kecil daripada matanya. Bagi Gi tidak mempunyai misai, sebaliknya mempunyai kumis yang sangat nipis. Bagi Gi berjaket biru dan berseluar biru gelap. Ton warna kulitnya adalah yang paling cerah berbanding dengan saudara-saudaranya yang lain.

Perwatakan

Bagi Gi sering memperdayakan mangsa-mangsanya dengan iklan-iklan kemenangan hadiah di ruing maya yang berkaitan dengan media-media. Bagi Gi sering memanggil pelanggan-pelanggannya dengan panggilan "cik" dan namun, "lu". Maka, walaupun rupa dia macam alien, accentnya adalah macam seorang Cina.

Trivia

  • Walaupun Bagi Gi tidak mempunyai misai, tetapi dia mempunyai kumis yang sangat nipis.
  • Berbanding dengan saudara-saudaranya yang lain, ton warna kulit Bagi Gi adalah yang paling cerah.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak