Fandom

BoBoiBoy Wiki

Kiki Ta

379laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Kiki Ta
Watak BoBoiBoy
Kikita.png
Penampilan
sulung
"BoBoiBoy: The Movie"
Penampilan
terakhir
"BoBoiBoy: The Movie"
Pelakon
suara
Chan Su Ling (Bahasa Malaysia)

Kiki Ta adalah seorang juruterbang terhebat dan juga salah satu ahli pasukan Tengkotak yang melakukan kemunculan sulungnya dalam BoBoiBoy: The Movie.

Kemampuan

Walaupun Kiki Ta tidak mempunyai sebarang kuasa, tetapi dia mempunyai sebuah Sniper Raifal yang berteknologi tinggi.

  • Penembak Tepat: Kiki Ta mempunyai sepasang mata yang tajam yang membolehkannya mengesan musuh dengan pantas dan tanpa masalah serta menembak mereka dengan Tembakan Sniper Raifalnya.
  • Sniper Raifal Berteknologi Tinggi: Kiki Ta dilengkapi dengan sebuah Sniper Raifal yang digunakannya untuk menyerang musuhnya.

Rupa

Kiki Ta mempunyai kepala yang berbentuk kubus dan mempunyai sepasang antena di atas kepalanya. Memakai baju seorang juruterbang yang berwarna merah dan memakai sarung tangan yang berwarna hitam. Juga memakai tali pinggang berwarna hitam dan seluar berwarna hijau muda yang bergaris kuning di tepinya dan berkasut but berwarna hitam. Dilengkapi dengan Sniper Raifal yang digunakan untuk menyerang musuhnya.

Perwatakan

Kiki Ta tidak terlalu ceria dan sentiasa serius apabila membuat tugas yang diberikan oleh kaptennya, Bora Ra. Sepanjang kemunculan Kiki Ta, dia tidak pernah dimarahi atau ditegur oleh Bora Ra disebabkan oleh kecekapannya dalam membuat tugas.

Trivia

  • Kiki Ta merupakan alien berjantina perempuan kedua yang muncul dalam siri BoBoiBoy. Watak yang pertama ialah Ibu Bu, iaitu ibu kepada Adu Du.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak