Fandom

BoBoiBoy Wiki

Koko Jumbo

379laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Koko Jumbo
Watak BoBoiBoy
Koko jumbo kuat.jpg
Penampilan
sulung
"Probe Dalam Ingatan"
Penampilan
terakhir
"Amukan Koko Jumbo"
Pelakon
suara
Nizam Razak (Bahasa Malaysia)

Koko Jumbo seekor raksasa yang dibeli oleh Adu Du daripada Bago Go dan berspesieskan koko. Koko Jumbo muncul pada penghujung Musim 3, Episod 3 semasa dia diseru oleh Adu Du untuk keluar.

Kuasa & Kebolehan

  • Pembesaran Saiz: Dengan memakan koko demi koko, saiz Koko Jumbo akan membesar sedikit demi sedikit dan akhirnya menjadi gergasi sehingga mencapai ketinggian sebuah bangunan.

Rupa

Koko Jumbo mempunyai rupa yang berasaskan sebiji koko, tetapi terdapat jambul, muka, tangan dan kaki yang membolehkannya bergerak. Semasa kemunculan pertama Koko Jumbo, saiznya kecil seperti seekor tikus sehingga dia diberi jolokan "Koko Jambu" oleh Ochobot. Tetapi apabila memakan koko sebiji demi sebiji, saiz Koko Jumbo akan membesar sedikit demi sedikit dan akhirnya menjadi gergasi sehingga mencapai ketinggian sebuah bangunan.

Perwatakan

Koko Jumbo merupakan seekor raksasa gergasi yang amat bengis dan berlagak kuat. Setelah peristiwa Adu Du meninggalkannya, dia menaruh dendam terhadap Adu Du, maka dia berhasrat untuk menghapuskan Adu Du. Tetapi akhirnya insaf setelah Mega Probe membelasahnya dengan teruk.

Kelemahan

Walaupun besar dan kuat, tetapi Koko Jumbo masih lagi mempunyai satu kelemahan; mudah terpedaya dengan penyamaran. Seperti dalam Musim 3, Episod 5, Adu Du cuba menyamar menjadi pelancong yang (kononnya) datang dari luar negara dan bergambar dengan Koko Jumbo. Sehinggalah Koko Jumbo terjatuh dari gaung ke dalam laut.

Kemunculan Koko Jumbo

Musim 3

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak