Fandom

BoBoiBoy Wiki

Kumpulan Kapten Kaizo

402laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share
Kumpulan Kaizo
Kumpulan Kapten Kaizo.jpg
Ketua "Kapten Kaizo"
Ahli-ahli "Lahap
Prebet Pang"
Ahli
sementara
"Prebet Pang"
Status "Kaizo dan Lahap masih terdiri dalam kumpulan, sementara Fang menyertai Pasukan BoBoiBoy"
Debut "Extended Finale (Fang)
Musim 3, Episod 24 (Kaizo dan Lahap)"
Kumpulan ini merupakan satu kumpulan kecil yang berperanan sebagai Pemberontak Angkasa Lagenda yang terdiri daripada tiga ahli, iaitu Kaizo, Lahap, dan Prebet Pang (Fang).

Ahli-ahli

Kapten Kaizo

Kapten Kaizo melakukan kemunculan sulungnya sebagai watak misteri pada Musim 3, Episod 20 ketika beliau berurusan dengan Bago Go.

Kapten Kaizo merupakan abang kepada Fang yang memegang satu kuasa yang amat hebat dan berbahaya, iaitu Kuasa Memanipulasi Tenaga. Kuasa Kapten Kaizo datang daripada helmetnya yang membolehkan dia mengolah tenaga dengan kaedah serangan dan menjana kuasa berlipat ganda. Ianya juga digunakan sebagai perisai untuk pertahanannya dan mampu bergerak sepantas kilat. Oleh disebabkan kehebatan kuasanya, dia digeruni serata galaksi dan dikatakan dia ialah makhluk asing paling berbahaya di angkasa.

Leftenan Lahap

Lahap melakukan kemunculan sulungnya pada Musim 3, Episod 24 untuk melindungi Kaizo daripada serangan laser robot Perisai Tempur Angkasa I dengan menelan serangan-serangan itu lalu melepaskannya semula.

Lahap merupakan orang kanan kepada Kapten Kaizo dan sentiasa setia kepada kaptennya. Dia telah menyertai pelbagai kempen pemberontakan bersama Kapten Kaizo dan kadang-kadang, apabila kaptennya berada dalam keadaan yang bahaya, Lahap akan berusaha menyelamatkan kaptennya. Lahap mempunyai kuasa yang amat unik kerana spesisnya mempunyai kuasa toleransi yang tinggi terhadap benda-benda toksik dan menukarkannya menjadi tenaga plasma. Selain itu, Lahap juga mempunyai Kuasa Penyerapan Material sebagai kuasa tahap keduanya, membolehkan dia memakan sesuatu objek atau makanan, lalu menukarkan dirinya kepada bentuk lain.

Prebet Pang

Fang merupakan adik lelaki kepada Kapten Kaizo dan telahpun mempunyai kuasa asalnya, Kuasa Penembus. Kuasanya ini dapat membuatkan Fang berjalan menembusi objek-objek yang pejal seperti dinding dan bumbung, menjadikan dia perisik dalam kumpulan abangnya. Kuasa daripada topengnya juga membolehkan Fang menjadikan objek-objek yang dikehendakinya menjadi tembus. Seperti abangnya, Fang perlu mengaktifkan topengnya dengan cermin matanya untuk menggunakan kuasa penembus dia.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak