Fandom

BoBoiBoy Wiki

Kumpulan Kapten Kaizo

413laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Pasukan Kaizo terdiri daripada dirinya, Fang dan Lahap. Misi mereka adalah untuk melindungi Sfera Kuasa dan memberikan Jam Kuasa kepada yang layak menggunakannya. Pasukan ini adalah pemberontak terkenal dalam galaksi, dan juga sebahagian daripada TAPOPS.

Ahli-ahli

Kapten Kaizo merupakan abang kepada Fang yang memegang satu kuasa yang amat hebat dan berbahaya, iaitu Kuasa Memanipulasi Tenaga. Kuasa Kapten Kaizo datang daripada helmetnya yang membolehkan dia mengolah tenaga dengan kaedah serangan dan menjana kuasa berlipat ganda. Ianya juga digunakan sebagai perisai untuk pertahanannya dan mampu bergerak sepantas kilat. Oleh disebabkan kehebatan kuasanya, dia digeruni serata galaksi dan dikatakan dia ialah makhluk asing paling berbahaya di angkasa.

  • Lahap: Leftenan dan pembantu kanan kepada Kaizo.

Lahap merupakan orang kanan kepada Kapten Kaizo dan sentiasa setia kepada kaptennya. Dia telah menyertai pelbagai kempen pemberontakan bersama Kapten Kaizo dan kadang-kadang, apabila kaptennya berada dalam keadaan yang bahaya, Lahap akan berusaha menyelamatkan kaptennya. Lahap mempunyai kuasa yang amat unik kerana spesisnya mempunyai kuasa toleransi yang tinggi terhadap benda-benda toksik dan menukarkannya menjadi tenaga plasma. Selain itu, Lahap juga mempunyai Kuasa Penyerapan Material sebagai kuasa tahap keduanya, membolehkan dia memakan sesuatu objek atau makanan, lalu menukarkan dirinya kepada bentuk lain.

Fang merupakan adik lelaki kepada Kapten Kaizo dan telahpun mempunyai kuasa asalnya, Kuasa Penembus. Kuasanya ini dapat membuatkan Fang berjalan menembusi objek-objek yang pejal seperti dinding dan bumbung, menjadikan dia perisik dalam kumpulan abangnya. Kuasa daripada topengnya juga membolehkan Fang menjadikan objek-objek yang dikehendakinya menjadi tembus. Seperti abangnya, Fang perlu mengaktifkan topengnya dengan cermin matanya untuk menggunakan kuasa penembus dia.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak