Fandom

BoBoiBoy Wiki

Raksasa Perisai

365laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Raksasa Perisai
Watak BoBoiBoy
Raksasa Perisai.png
Penampilan
sulung
"Episod Khas: Jagalah Bumi (Bahagian 1)"
Penampilan
terakhir
Pelakon
suara
Safwan Karim (Bahasa Melayu)

Raksasa Perisai adalah seekor raksasa yang dihantar oleh Ejo Jo untuk mengalahkan BoBoiBoy, sekaligus mengumpul segala perkembangan tentang kuasa BoBoiBoy pada episod Jagalah Bumi.

Senjata dan Serangan

  • Serangan Penyepit Kepit: Raksasa Perisai menggunakan serangan penyepit pada tangan perisainya.
  • Putaran Perisai: Raksasa Perisai menukarkan perisainya menjadi bola, kemudian berputar bagi menyerang dan menangkis semua serangan musuhnya.
  • Penyepit 30 Tan: Raksasa Perisai menyepit musuhnya dengan kekuatan 30 tan.
  • Tembakan Pemejal: Dengan perisai yang diperbuat dari sampah, Raksasa Perisai menembak pemejal yang banyak.
  • Tembakan Sampah: Raksasa Perisai menggunakan tangannya untuk menembak sampah secara rambang.
  • Sedutan Perisai: Raksasa Perisai menyedut sampah di sekelilingnya bagi mengukuhkan lagi perisai sampahnya.
  • Serangan Penyepit Pemecah: Raksasa Perisai menyepit musuhnya dengan kuat, lalu memecahkannya dengan melepaskannya dengan sangat kuat.
  • Pengikat Plastik: Raksasa Perisai melepaskan ikatan dan mengikat musuhnya dengan plastik hitam.
  • Lemparan Perisai: Raksasa Perisai melontarkan sebahagian daripada perisainya sebagai serangan.

Trivia

  • Raksasa Perisai adalah watak kedua dalam siri BoBoiBoy yang selalu menggunakan panggilan "bro" apabila sedang bercakap. Watak yang pertama ialah Bagu Gu yang pertama kali menggunakan panggilan ini pada Musim 3, Episod 8.

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak