Fandom

BoBoiBoy Wiki

Senarai watak BoBoiBoy: The Movie

394laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

Berikut merupakan watak-watak dalam filem BoBoiBoy: The Movie.

Superhero

  • BoBoiBoy: BoBoiBoy adalah watak utama dalam filem ini. Dia boleh berpecah kepada tujuh elemen yang berbeza apabila betul-betul berada dalam kesusahan ataupun keadaan yang amat terdesak.
  • Fang: Fang adalah pesaing sengit atau saingan ketat kepada BoBoiBoy. Dia mempunyai kuasa yang boleh memanipulasi bayang-bayang. Dalam BoBoiBoy: The Movie, dia juga menerima kuasa tingkatan (upgrade) baru yang lebih hebat, iaitu membolehkan dia bercantum dengan bayang-bayangnya.
  • Gopal: Sahabat baik kepada BoBoiBoy. Kuasanya ialah penukaran molekul, membolehkan dia menukarkan dari satu objek menjadi objek yang lain. Dalam BoBoiBoy: The Movie, dia juga menerima kuasa tingkatan yang baru, iaitu membolehkan dia menukarkan molekul-molekul di dalam dirinya menjadi elemen-elemen seperti emas, besi, berlian, getah, dan sebagainya mengikut citarasa Gopal.
  • Yaya: Peramah, tetapi tegas. Kuasanya memanipulasikan graviti yang membolehkan dia terbang dan menjadi kuat. Dalam BoBoiBoy: The Movie, dia juga menerima kuasa tingkatan yang baru, iaitu membolehkan dia mengangkat barang-barang yang lebih berat dan mengurangkan keberatan sesuatu benda dengan kuasa gravitinya.
  • Ying: Seorang yang ceria, tetapi pemalu. Dia boleh memanipulasi masa, membuatkan persekitarannya menjadi perlahan ataupun cepat. Dalam BoBoiBoy: The Movie, dia juga menerima kuasa tingkatan yang baru. Ying yang dahulunya hanya boleh memperlahankan dan melajukan masa sahaja, tetapi kini Ying boleh mengulang semula sesuatu peristiwa lepas yang telah berlaku.

Sfera-Sfera Kuasa

  • Ochobot: Selain BoBoiBoy dan kawan-kawan, Ochobot juga mendapat upgrade-nya sendiri. Ochobot ialah Sfera Kuasa generasi ke-9, yang juga Sfera Kuasa yang terakhir. Setelah mendapat upgrade, kini dia tinggal bersama BoBoiBoy yang menganggap Ochobot lebih sebagai sahabat daripada sebuah robot.
  • Klamkabot: Klamkabot merupakan salah satu watak baru yang diperkenalkan dalam BoBoiBoy: The Movie. Dia bertanggungjawab untuk menolong BoBoiBoy dan kawan-kawannya di Pulau Terapung. Dia adalah Sfera Kuasa generasi pertama dan antara Sfera Kuasa pertama yang dicipta. Sering diburu oleh orang yang tidak bertanggungjawab hampir sepanjang hayatnya, dan pada akhirnya terpaksa memberikan kuasanya kepada Ochobot untuk menghidupkannya kembali.

Penduduk Pulau Rintis

  • Tok Aba: Datuk kepada BoBoiBoy. Membuka kedai "Tok Aba's Kokotiam" yang terkenal di Pulau Rintis.
  • Pakcik Mat
  • Pakcik Kumar
  • Papa Zola: Superhero yang terkeluar dari permainan video dan kemudiannya menjadi seorang guru di Sekolah Rendah Pulau Rintis.
  • Uncle Yim

 Polis-Polis

Superhero Elemen

  • Terra: Ahli pasukan paling muda yang bertenaga dan berani. Dengan sarung tangan tanah kuasa, Terra boleh mengawal elemen tanah.
  • Coral: Penyayang dan sentiasa memikirkan tentang alam sekitar. Boleh mengawal elemen air dengan tongkat kuasa kepunyaannya.
  • Oake: Seorang ketua yang berwibawa dan sentiasa gembira. Menggunakan Ukulele kuasa yang mampu mengawal tumbuhan.

Watak-watak Jahat

  • Adu Du: Alien yang datang dari Planet Ata Ta Tiga yang dahulunya datang ke Bumi untuk merampas koko.
  • Probe: Robot pembantu dan kawan kepada Adu Du yang setia. Boleh bertukar menjadi mod Super Probe yang kuat dan hebat.
  • Komputer: Robot analisa Adu Du. Mempunyai personaliti yang terang-terang.
  • Rob, Robert, dan Roberto Santana: Sebuah kumpulan pencuri yang tidak pernah berjaya dan nasib mereka selalu malang. Malahan, rancangan mereka tidak pernah dilancarkan dengan betul.

Pasukan Tengkotak

  • Bora Ra: Seorang pemburu Sfera Kuasa yang terkenal di Planet Ata Ta Tiga. Dia ingin mencabar dirinya dengan mencari sebuah Sfera Kuasa lagenda yang dikatakan paling susah untuk dicari, iaitu Klamkabot.
  • Gaga Naz: Dikenali sebagai ahli kumpulan yang terkuat dalam Pasukan Tengkotak. Oleh kerana dia ingin menjadi alien yang kuat, dia telah melakukan beberapa modifikasi sibernatik pada badannya.
  • Yoyo Oo: Seorang pakar dalam robotik dan teknologi Sfera Kuasa dalam Pasukan Tengkotak. Dia merupakan anggota pasukan yang terpandai dan pakar dalam pencarian makkumat.
  • Kiki Ta: Seorang juruterbang yang terhebat dalam Pasukan Tengkotak. Dia juga merupakan seorang penembak yang tepat, semuanya adalah hasil daripada latihan ketenteraan elit.
  • Cici Ko: Dia hanyalah seorang pencuci kapal angkasa Pasukan Tengkotak. Tiada siapa tahu tentang asal-usul dia.

Lihat juga

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak