Fandom

BoBoiBoy Wiki

Tok Aba dan BoBoiBoy Kokotiam

380laman di
wiki ini
Add New Page
Bincang0 Share

"Tok Aba & BoBoiBoy Kokotiam" adalah nama baru yang diubah bagi gerai Tok Aba's Kokotiam yang terkenal yang terletak di Pulau Rintis. Selain itu, papan tanda juga diubah kepada papan tanda yang baru, dengan adanya gambar empunya kedai dan cucunya. Nama baru gerai ini juga diambil daripada papan tanda baru yang kini mempunyai gambar muka Tok Aba dan BoBoiBoy berbanding dengan papan tanda yang lama, tidak mempunyai sebarang gambar.

Pengubahsuaian

Pada Musim 2, Episod 1, Tok Aba telah melakukan pengubahsuaian pada nama dan papan tanda gerainya dengan meletakkan gambar muka BoBoiBoy dan dirinya sendiri dan mengambil nama daripada papan tanda yang baru.

Pada Musim 2, Episod 5 pula, Ochobot telah menukarkan gerai Tok Aba dan Kokotiam kepada kapsul besar yang berbentuk silinder seperti dram yang perlu dibawa dengan motosikal. Motosikal perlu berhenti di tempat yang sesuai dan kemudian aktifkan kapsul ini dengan menekan butang pada alat kawalan. Kapsul akan terputus daripada sambungan motosikal, bergolek dan berhenti di tempat yang betul dan akhirnya kapsul ini akan bertukar menjadi gerai seperti biasa.

Galeri

Sekitar rangkaian Wikia

Wiki Rawak